Zmiana w zakładaniu kont na ePUAP

Osoby, które zakładają konto na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (w skrócie ePUAP), są zobowiązane do podania swojego numeru telefonu podczas rejestracji. Do tej pory wystarczył tylko adres e-mail.

logo epuap

Jak czytamy w informacji na rządowym portalu epuap.gov.pl, obowiązek podawania numeru telefonu wynika z rozporządzenia Ministra Cyfryzacji. Zmiany weszły w życie z dniem 7 października 2016 r.. Dodatkowo podczas rejestracji konta, trzeba będzie podać również swój numer PESEL – zakładanie nowego konta ePUAP będzie się wiązało od tej pory z jednoczesnym wnioskowaniem o tzw. profil zaufany.

Zmiany nie dotyczą tylko nowych użytkowników. Osoby posiadające już konto na platformie, również muszą uzupełnić swój profil o swój numer telefonu. Aby to zrobić, należy zalogować się na swoje konto, odszukać w bocznym menu „Mój profil zaufany”, a następnie kliknąć „Przedłuż ważność”. Rozporządzenie przewiduje na aktualizację pół roku, tj. do kwietnia 2017 r., później przedłużenie ważności profilu, będzie możliwe wyłącznie w jednej z uprawnionych do tego placówek.

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to rządowy system informatyczny, który umożliwia załatwianie spraw urzędowych przez internet. Dotyczy to nie tylko spraw związanych z fiskusem, ale również m.in. zakładanie karty dużej rodziny, złożenie wniosku w programie 500+, czy aktualizację danych.

PIT

Powiązane artykuły